Kategorie

GUMA CZY WELUR?



Na pewno wiele z Was zastanawia się przed zakupem dywaników jakie wybrać gumowe czy welurowe. Otóż każdy zakup obarczony jest pewnymi obwarowaniami. Do niewątpliwie najistotniejszych należy indywidualne upodobanie oraz praktyczność. Aby pomóc chociaż trochę postaram się w tym artykule opisać cechy zalety i wady jakie posiadają dywaniki gumowe,  popularne korytka jak i dywaniki welurowe produkowane z wykładzin.

Otóż kilka praktycznych wskazówek, które mogą Wam pomóc w wyborze. Pierwszym powodem, dla którego myślimy, które kupić, jest aura za oknem, o ile latem jest słonecznie i mamy do czynienia głównie z kurzem i sporadyczną wodą to jesienią i okresie zimowym zalegający, wnoszący się ciągle śnieg może być prawdziwym kłopotem. Wielu kierowców jest przekonania, że dywaniki gumowe są łatwiejsze w utrzymaniu oraz w większym stopniu ochronią fabryczną tapicerkę naszego auta przed zabrudzeniem. Jest to twierdzenie tylko połowicznie prawdziwe… Otóż dywaniki gumowe czyli nasze popularne korytka posiadają 2-3 centymetrowy rant, który zapobiega wydostawaniu wody i zabrudzeń poza dywanik. 
Ma to oczywiście tylko i wyłącznie sens w momencie, kiedy nasze obuwie przenosi duże ilości błota, bowiem takowe jest łatwiej usunąć z dywanika gumowego niż z wykładzinowego. Inaczej natomiast sprawa wygląda w przypadku wody, gdzie korzystniej wypadają dywaniki welurowe. Naniesiony śnieg przeistacza się momentalnie w wodę, która w dywaniku gumowym tworzy swoiste „bajoro”, trudne do odparowania poprzez samochodowy system wentylacji. Kilkukrotne cyklicznie wychodzenie i wchodzenie do auta potęguje problem. Mając wodę w dywanikach korytkowych stoimy za każdym razem przed dylematem co z nią zrobić. Wylać? Nie jest to prosta sprawa, bowiem idealnie dopasowanego dywanika nie można sobie ot, tak po prostu wyjąć z napełnioną po brzegi wodą. Zebrać? Tylko czym? Gąbką? Szmatką? Jest to do zrobienia, jednakże chyba w gumowych rękawiczkach… Problemu nie ma, kiedy jedziemy w dalszą trasę. Zupełnie inaczej sprawa przedstawia się z dywanikami z wykładziny. Na wstępie należy od razu dodać, że owe są również wodoodporne jeśli chodzi o przenikanie wilgoci do spodu. 
Ich włoskowata budowa powoduje, że woda roznosi się na włosiu sprawiając, iż na większej powierzchni zostaje poddana działaniu nawiewu i o wiele szybciej nasz dywanik jest suchy. Z doświadczenia oraz opinii klientów wiemy, że w przypadku, gdy teren wokół auta po którym się poruszamy nie jest błotnisty tylko utwardzony wybierają oni zdecydowanie częściej dywaniki welurowe. Twierdzą, że są ładniejsze, jazda sprawia więcej radości i mniej z kłopotu z ich utrzymaniem. Nie ma natomiast takich problemów w wyborem w porze letniej. Tutaj zdecydowana większość wybiera welurowe. W ocenie klientów prym wiedzie ich reprezentacyjność, integracja wzrokowa z oryginalną tapicerką auta oraz możliwość indywidualnego doboru kolorystycznego, sprawiając że łatwiej o ich dobór i zadowolenie użytkownika. Dywaniki welurowe posiadają bogatą paletę kolorów wykładziny, obszycia i napisów, podczas, gdy gumowe oferowane są głównie w kolorze czarnym, rzadziej popielatym i beżowym.


Oczywiście są tacy, którzy wymieniają dywaniki razem z oponami.

Myślę, że w tych kilku zdaniach pomogłem podjąć decyzję.

Wkrótce opublikujemy artykuły o transporcie dywaników w przypadku zakupów w internecie oraz sposobie ich pakowania i jak ta błacha na pozór sprawa jest ważna.

D.I. motohobby.pl


Koszyk

Brak produktów

Dostawa 0,00 zł
Suma 0,00 zł

Koszyk Realizuj zamówienie


×
Cookies
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.